Aldrig nagellack!

 
Idag har jag haft, bokstavligen en jävlig förmiddag/eftermiddag. Jag skall inte beblanda mig med nagellack. 
 
Jag var på en intervju idag runt 15. Två och en halv timma innan mötet stod jag i Tinas badrum ute på Björkö. 5 minuter innan min buss går inser jag att mina naglar såg ut som skit. Så akut målar jag dem med rosa nagellack. Dock blir jag kissenödig. Efter besöket tvättar jag händerna och såklart torkar jag dem med en handduk. Vilket resulterade i att det blev massor av trådar i lacket. Jag ser nu ut som fan och letar desperat efter remover, som jag inte finner. Så istället för att låta det vara måste ju jag självfallet kleta på lite till. Efter detta springer jag till bussen.
 
på bussen ser jag att jag fått nagellack över hela händerna. Det ser seriöst ut som att jag doppat händerna i målarfärg. Jag inser att jag måste köpa remover. 1,5 h senare i nordstan har jag låst in mig på en (betald,viktigt!) toalett och tar bort lacket med hjälp av remover och tjecka bomullspads. När allt nagellack är på ser jag att jag målat lite utanför. Men nu har jag pads och remover, så självfallet tar jag bort det. Problemet var bara att lacket inte torkat och att bomullen i padsen fastnar i nagellacket. Här blir jag förbannnad. Jag sliter upp removern tar bort nagellacket, målar dit nytt och slänger på mig jackan och inser att jag bara har 30 min på mig att ta mig till intervjun. Jag tar även på mig min päls och går iväg. 
 
Stolt över att jag trotsat nagellackets elakheter står jag redo vid receptionen på företaget jag sökt jobb hos. Den rara receptionisten ber mig att logga in med hjälp av en dator och tangentbord. När jag sätter mina fingrar på tangentbordet ser jag att det fastnat päls på lacket. Högt suckar jag och tänker att jag ändå är 15 min tidig, så jag hinner faktiskt fixa naglarna. Så knackar någon mig på ryggen "hej, Johanna", automatiskt skakar jag handen med mina bepälsade fingrar och jag kände hur röd jag blev i ansiktet! 
 
Under intervjun satt jag med händerna under bordet. Han måste trott att jag världens mest torraste människa.
 
Aldrig ska jag använda nagellack igen!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0