Kan man vara såhär kär?

Hej mina vackra vänner :)
I helgen har jag kopplat av med min älskling och hans familj. I fredags var jag en stund med Louise och Zandra, då vi tog en snabb kaffe och sedan bar jag iväg till underbara Göteborg. Där överraskade min älskling mig med ostbågar som han vet att jag ÄLSKAR! Haha och filmmys  och massor av tända ljus. Han skämmer bort mig, tihi.
På lördagen  var vi bjudna på middag hos Kristoffers mamma, där även hans syster var :) Vi åt oxfilé och spelade massor av roliga spel.

Idag har vi bara myst, hela dagen och ätit god mat och kollat på film efter film typ haha :) Vi såg bland annat madagaskar 1, som var hur mysig som helst. Även fast att man kan varje replik utantill - är den bara SÅ charmig!
Kan man vara såhär kär? Ja, det var min titel idag. För det är precis det jag sitter och tänker på. Kan det kännas såhär rätt? Finns det något som är "den rätta"?  Om det finns det, är detta så nära man kan komma :) För min älskling är bara SÅ underbar! Har aldrig varit med om att en människa kan läsa av mig så fort och så enkelt, som en öppen bok.
Det är småsakerna som räknas och det tycker verkligen jag. Som en ros. Man kan köpa roser vart som helst, man kan köpa ICA-rosor (vilket är det mest opersonliga man kan köpa till en flickvän), men att få en ros, en ensam fin liten ros, är något av det vackraste jag vet. För då vet man att personen gått in i en blomsterbutik och faktiskt valt ut rosen. Det gör det hela mer personligt, mer engagerat och mer vackert. Eller som ostbågarna, eller som ett vackert sms, eller en delaktighet "tycker du såhär, eller föredrar du detta?".
Många har haft sina åsikter om ålder och så vidare, "då jag snart är 21 och kristoffer är 26) och det är inte bara en siffra, mina damer och herrar. Utan med varje år följer också visdom och erfarenheter. Erfarenheter som jag ser det är ett privilegie att kunna få ta del utav. För första gången i hela mitt liv, känner jag att jag kan utvecklas som människa i ett förhållande. Det är så otroligt underbart. Jag får se problem och situationer ur annorlunda perspektiv som jag inte sett innan - vilket är helt faschinerande.
Jag älskar människor som kan stå upp för sig själva. Exempelvis är Kristoffer som sexigast när han skäller på mig, jag vet inte varför - men det är sjukt attraherande. När en kille är mesig och inte har egna åsikter eller inte vågar säga till, kan jag faktiskt bli rent av elak. Jag kör över folk. När en person då bemöter mig och inte tillåter mig att göra det, vinner den min respekt helt enkelt. (Wierdo? I know)
Nej, nu ska jag sova. Ska upp om 5 timmar, börjar ju på mitt nya schema idag (klockan är över 24). God natt mina kära!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0