Ibland behöver man bara lyssna

Jag och pappa när jag var liten :)
Idag efter jobbet har jag bara suttit och lyssnat på pappa. Han har berättat otroliga berättelser om hans uppväxt. Ibland tror jag att man behöver det, bara prata av sig. Jag är så faschinerad av allt han har att säga. Han har alltid varit duktig på det där, att tala och beskriva saker i detalj. Han målar upp en värld, så att det känns som att man varit där eller befinner sig i den när han väl talar.
Jag minns att jag alltid somnade till hans berättelser när jag var liten. Jag längtade alltid till att sova, för att höra hans inlevelserika historier.
En dag ska jag skriva en bok om min pappa. En dag och det har jag lovat honom. Jag vet till och med vad första boken skall heta "Jag älskar dig". Det ska inte handla om att jag älskar pappa, utan det ska handla om hur han 5 år gammal fattar ett avgörande beslut. :)
Min pappa är världens starkaste människa, precis som spådamen sade till honom vid 4 års ålder.  "Människor tror att du är svag, men det är tvärt om, du är en av de starkaste"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0