Arg Johanna

Någon som kollar på debatten nu eller?! På SVT2.
Jag tycker iaf att Juholt gör ett skitbra jobb! Bra beslut att ta "semester" och vila upp sig efter bojkotten. Kom igen Socialdemokraterna!
Jag vet att till och med mina närmaste är Moderater och visst jag har inget emot att dom satsar på företagsamheten, jag har inget emot att sjukhusen blir allt mer monopol, jag har inget emot att skatten sänktes och att momsen på restauranger sänktes och att ingen jävla restaurang (förutom snabbmatsbrancshen) sänkte sina kostnader för mat och istället tar ut detta i ren vinst. Jag säger som Robert Gustavsson "jag är inte bitter". Men jag tål inte att dom tagit ifrån ungdomar chansen att plugga upp sina betyg utan att bli placerad i någon jävla särgrupp. Eller att satsa på lärlingsutbildningar? Vad fan? Berättar Moderaterna att om man väljer att ta ett sådant program att man inte har behörighet till högskolan då? NEJ? Utan då skall man läsa upp och hamna i en jävla särgrupp som inte har samma procent behörighet till klasserna på högskolan? Vart fan är Sverige påväg? Hur stora skillnader ska vi ha i sverige? Man ska inte ha så stor press på ungdomar? Hur fan ska man veta när man är 16 år vad man vill göra sen? Vad händer med dem som blir långtidssjuka och inte kan sattsa fullt ut i skolan som man skulle ha gjort om man kunde? Ska dom inte få en andra chans?
Nej nu ska man sattsa på högskoleprovet - det är andra chansen. Jag ser bara till mig själv, jag hatar högskoleprovet och det är enbart för att jag behöver TID, när jag skriver prov. Jag har alltid varit den som sitter kvar längst och tänker länge. Under press så blir jag helt cp och JA jag har koncetrationssvårigheter. Men ska det betyda att jag inte ska ha en annan möjlighet än högskoleprovet? Jag har bra betyg i många ämnen, väldigt många ämnen. Men jag har en svaghet - matte. Vilket jag får sota för. Jag måste plugga upp Matte A,B och C. För annars kommer jag inte in. Det räcker inte med G. Man måste ha MVG.
Jag tycker inte att det är okej att säga "ungdomar orkar inte, därför ska dom gå lärlingsutbildningar och få dålig lön i framtiden för dom orkar inte", nehe? Okej. Så då ska dom inte få en andra chans när dom väl orkar Reinfeldt? Ja, man kan vara skoltrött, men det betyder inte att dom inte vill sen! Jag känner så många som har så jävla bra betyg i mycket, men det räcker inte för dom har inte det i allt! Men att rätta till det efter gymnasiet, nej det går inte, för då kommer man i en särgrupp. Varför ska man kämpa undrar jag? När fan ska man få något tillbaka?!
Berätta det för mig Reinfeldt! Gör det tydligt HUR Sverige skall kunna konkurrera med de resterande världens smartheads när vi inte kan läsa upp våra betyg utan att särbehandlas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0