Kaos

Hejhej!
Gud vad mycket det är som har hänt. Har bara lust att ventilera mig. Kaos dag!
Min katt kom hem igår och vi första anblicken så tänkte jag "vad blöt han är", så tog jag upp han i famnen och blev blodig om händerna. Jag bar upp honom och jag och Louise blev helt förskräckta av vad vi såg. Felix hade sår över hela huvudet  och det var blod överallt. Vi letade upp kattboxen och i med katten och iväg med bilen till trestad djurklinik. Men nej den hade stängt en halvtimma innan vi hann dit. Så vi ringer Louise lilla syster som utbildar sig inom djur och hon ville kolla på katten. Madelene kom med första hjälpen kit och började smörja in hans sår med koksalt. Hon kollade så att allt såg bra ut men hittade 2 djupa sår som hon ville att vi skulle kolla upp. Dessutom var katten förstoppad och det blev helt plötsligt fler saker än sår att ta itu med.
Felix var så svag att han gick att duscha, då är det allvarligt. Stackarn. Men det blev bra tillslut och vi skulle iväg med katten idag. Men det blev så knapert med tid. Jag var tvungen att hänga med på en utbildning jag inte fått upplysning om som tydligen var obligatorisk och jag skulle ju till vetrinären med Felix. Allt blev så dumt. Plus att pappa smsar mig att Felix rymt och hoppat från balkongen, det gjorde ju inte det hela bättre direkt. Jävla dag. Jag hinner inte ens gå på toa. URS. Så kommer jag hem och ringer Louise, men när Louise kommer beslutar vi oss för att inte åka. Så ringer Kristoffer och där blev det stress...
Nu ligger jag här och jag tänker "vart tog jag vägen?". Jag tänker på allt jag aldrig hinner göra längre. Vad hände? Hur gick det så långt, att jag inte får plats längre? Jag har bara massa måsten... det var länge sen jag åkte och simmade vilket är det bästa jag vet.... det var länge sen jag tog en joggingrunda... länge sen jag stod och lagade mat längen till bara mig själv, bara för att det är gott.. länge sen jag tog en dusch som varade mer än 15 minuter... länge sen jag tog ett bad... länge sen jag hann vaxa mina ben... nej nu måste man raka... för man hinner inte... länge sen jag tog mig tid att noppra mina ögonbryn sådär perfekt. Vad fan hände? Det var länge sen jag var med en kompis längre än 3 h. Det var länge sen jag hade en egen städ och tvättdag med hög musik och dansade runt i linne och shorts. Länge sen jag valde ut goa doftljus och tände hemma bara för att... jag saknar mig själv... så jävla mycket... det måste bli en ändring, NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0