Efter misstankar

Okej, nu ska vi se... hur förklarar jag detta? Mitt inlägg om att man ska använda killars sperma som antidepressiva medel.... jag var ironisk. Så folk förstår det. Jag vill absolut inte att små unga tjejer som läser min blogg ska börja använda detta som en medicinsk väg, utan vad jag menar är att moore.se, (som är en mans tidining) skriver så otroligt sjuka saker.
 
Jag vet att vi kvinnor är utsatta i samhället och bla bla bla, men varför inte skämta om det? Jag tänker inte spara ut hår under armarna, eller klippa av mitt hår och demostrera utanför porrklubbar för kvinnans rätt i samhället. För ärligt talat, så tycker jag att varje kvinna står för sin egen rätt i samhället. Fler och fler kvinnor får högt uppsatta arbeten, det är känt att vi arbetar och är duktiga på det vi gör. ALLA VET. Sen så tycker jag inte att man ska tåla vad som helst heller. Killar ska inte kunna "äga" ens kropp, killar ska inte kunna kalla än vad som helst för den delen heller. Absolut inte, men får vi kalla dem vad vi vill?
 
Så fort det handlar om tjejer blir det en SÅ STOR SAK. Kvinnor som blir misshandlade har flertal organisationer att vända sig till, men vad händer med killarna som blir det?
 
Du är inte mer än vad du gör dig till. Så är det. Stoltsera inte med en skylt "ligg med mig", om det inte är det du vill? Ingen har sagt att du måste gå hem med en kille på krogen? Ingen har sagt att du måste lägga ut kort på dig själv där man ser bröstvårtorna?  Sen är det ett problem att vissa killar tar sig friheten att behandla tjejer på ett sätt som inte är korrekt. Men stå på dig. Så länge DU är stolt över dig själv och dina val - så är det okej. Sen är det alltid roligt att hälla en drink över en kille som beter sig illa! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0