Att klara jobbet

Hur klarar man arbetet när privatlivet farlerar?
 
Jag tänkte ta upp ett ganska svårt ämne... vad gör man när en närstående dör? När man hamnar i ekonomisk kris eller när det tar slut i ett förhållande? Hur håller man fokus? Jag vet att många som jag känner, bland annat mig själv som jag kan utgå efter - låter tankarna flöda lite för mycket på arbetstid. Är jag ledsen på grund av att något privat har hänt, så går det ut över arbetet - oftast. Så hur gör man? Jag som arbetar med försäljning, kan inte ha en ledsen min och säga "nej tyvärr, idag måste jag sura, för jag mår dåligt", den ursäkten finns inte. Vad gör man för att lätta upp arbetet?
 
För det första är det super viktigt att berätta för människor i din omgivning vad du går igenom. Speciellt kollegorna. Då giver du dem en chans till förståelse över att du faktiskt inte är kapabel att vara lika alert som tidigare. Jag gjorde detta och vilket stöd!
 
Sätt upp mål för dig själv, små mål. Vad ska du göra idag på arbetet? Håll fokus där. Detta gör jag faktiskt så ofta jag kan. Det är skönt att ha mål med vardagen. "Vad vill jag åstadkomma idag?"
 
Kom överrens med (familj, ex, etc) att på arbetstid talar vi inte. Låt arbetet bli din frizoon.
 
Gör saker för dig själv! Klappa dig själv på axeln när du gjort något bra och belöna dig! Färga håret, köp nya underkläder - det kommer bli bra!
 
Kom ihåg att vad som än händer, löser det sig. Åt vilket håll detta än är, så finns det alltid positiva ting i slutändan.  Du måste bara tillåta dig själv att se dem. Okej?  KÖR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0