Koll på livet




Hejhej allihopa :)
Sitter i skolan, som vanligt. Höhö
Nej, men har precis varit hos syven och det ser mycket lovande ut, får bara läsa matte B och matte C efterskolan, så blir detta kanoners. Blir nog en ekonomutbildning om ett år, om det går vägen som jag planerat.
Nu ska iaf Lars-Erik hjälpa mig och Louise en dag i veckan att plugga inför högskoleprovet. Så det känns bra :)
Känns skönt att ha planer. Många tycker att sista terminen är fy och fasa. Men det börjar kännas tryggt nu.
Jag kan ju faktiskt grejja det här! Allt löser sig - bara man vill!


Idag är det riktigt fint väder :) Jag och Louise tog en promenad på lunchrasten. Så skönt. Efter skolan ska jag följa med henne hem och låna hennes solarium en stund. Skönt att få lite färg i ansiktet :)

Efter det ska jag på en promenad med Julia, ska fråga Viktor om han vill följa med :) På kvällen blir det middag hos pappa, han ska baka pizza. GOTT! Ringde honom inatt, sådär impulsivt och sade att jag saknar honom.
Det blir ju inte att man ses så ofta när det är så mycket plugg.
Förra terminen trodde "folk" att jag och Louise aldrig pluggade bara för att vi inte hade många lektioner.
Men om man säger såhär - vi hade inte många lärarledda lektioner. För vi läste på lärcentra. Om ni vet vad det är? Denna terminen är det 1350 poäng som är pågående. Så vi har en hel del att göra.

Jag och Louise har kämpat att få tillbaka vårat gymkort då jag har 3 ämnen utanför chemat och hon 2 ämnen.
VI FICK DET! På Friskis&Svettis :) Skönt!

Känns som att jag börjar få koll nu, så jävla underbart!
Och dom som säger att vi inte pluggar, kan ju kolla på våra betyg efter studenten! I like it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0