Distansvänskap

(Ställ inte ultimatum till mig. Det är lätt att man blir bortvald)

Hej!

Vänskap är som en skör blomma. Den behöver vattnas, ha soljus, värme och ibland planteras om.

Det finns även vänskap på långa avstånd. Bara för att man inte ses varje dag, eller varje vecka, eller varje månad så finns den där ändå. Det är oftast en mer villkorslös vänskap. Man vet att man kan ses då och då och även om uppdateringen av livet inte sker så ofta så påbörjar man sin vänskap där man slutade den sist gång.

Min vänskap med Nicoline är en sådan vänskap. Vi ses inte så ofta, men det gör liksom ingenting för vad som än händer - vet jag att hon finns där ändå.

Tips för att bevara vänskap på långt håll:

1. Bli inte sur för att man inte hör av sig. Det är inget personligt. Vi har bara separata liv.
2. När man väl ses, se till att det är i ett par dagar och gör saker, som bio, resor eller kanske äta på restaurang.
3. Bestäm någon tradition som bara ni har. Min och Nicolines tradition är att varje gång vi ses försöker vi äta jordgubbar :)
4. Ring ibland och bara hör hur den andra mår och försök finnas där även om det är svårt!

Är du nöjd nu Artur? ;) Hoppas du är på idrotten!


Kommentarer
Postat av: Gissa vem?

Vad underbar du är hjärtat. Så sant! Älskar dig... Din bästis på håll ;)

Svar: <3
Johanna

2010-12-02 @ 12:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0