Varianter av ord

Heej alla vackra vänner :)

Idag har jag varit i skolan och haft matte i tre timmar, nej nu ljög jag! I två timmar! haha, kom ju försent i en timma. Vilket var skönt för en gångs skull att ta det lugnt på morgonen utan att stressa.

När jag kom hem tog det inte lång tid innan min älskling kom. Har nämligen nationellt prov i matematik imorgon och min fina viktor är ett mattegeni så han kom förbi för att hjälpa mig :) Vilket var rena rama turen! Mattetalen som för mig är rena kinesiskan började sakta klarna i svenska. HAHA. Finns en gullig replik i Mean Girls. En kille frågar huvudrollen "varför tycker du om matematik så mycket?" och hon svarar "för att matematik är lika dan världen över", och det är sant. Sant och vackert. Synd att det enda språket jag är riktigt kass på som talas av varje människa i hela världen är MATEMATIK! BLÄH.

Har alltid sagt att jag vill bo ett par år i ett engelsktalande land. Det är varierande, vackra och språkglada ord. Rörelser, natur och känslor kan beskrivas mycket detaljrikare och djupare i det språket. Tänkt på det? Hur många varienter av sönder kan du hitta på svenska? Kan du hitta fler på engelska? :)


Kommentarer
Postat av: hejSAN

svenska är vackert.

2010-05-18 @ 17:07:02
Postat av: Ehsan Momeni

Haha, bra replik du plockade ut från Mean Girls =)

2010-05-18 @ 19:14:26
URL: http://www.momeni.se
Postat av: Johanna :)

Tack så mycket Eshan och tack för att du hjälpte mig med matten :)!



Svar till "hejSAN"

Ja, svenska är ett mycket vackert språk, dock innefattar inte svenskans vokabulär lika många variationer av ord.

2010-05-19 @ 11:22:53
URL: http://outspoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0