Tant i nöd


Igår gav jag bort en gåva till min vän Louise. Det var en symbol som jag haft väldigt länge, ett gosedjur. Kanske låter löjligt. Men när mitt ex var i lumpen, då vi fortfarande var tillsammans köpte jag detta djuret för att alltid påminnas om våran kärlek, hur tufft det än skulle vara att ha honom borta i stockholm. Jag döpte gosedjuret till Leo och den fanns alltid vid min sida, vart jag än sov. Men nu är den symbolen lite meningslös, så jag döpte om gosedjuret, band fast en lapp vid dens hals med en svart rosett och skrev ett brev på lappen.

Såhär stod det:
Varje gång du känner dig rädd, osäker eller bara söker tröst kan du alltid räkna med Tigris.
Min tid med honom är över och han har gjort sitt jobb.
Ett nytt namn, ett nytt kapitel.
Kanske kan han hjälpa dig, som han hjälpte mig?
Nu är han din, tills du känner att han hjälpt dig <3
Jag älskar dig Louise Maria Johansson!
Vänner för alltid <3


Jag lämnade över gosedjuret på sjukhuset igår. Insåg igår hur otroligt viktig Louise är för mig. Har aldrig varit så rädd att mista dig Louise. Satt och grät med pappa och han förstod också att det var allvarligt. Du är den bästa vännen man kan ha och det finns ingen som någonsin kan eller får ta din plats! Du är oersättlig och jag kan knappt bärga mig tills jag kan umgås med dig utanför sjukhuset igen <3 Du är bäst!



Idag när jag var iväg med pappa till systemet såg jag en tant trilla på isen... ingen gjorde något. Jag hoppade ur bilen och sprang fram till tanten. Hon kom inte upp själv, hon var så extrem tanig. Kanske vägde 30  kilo? Med armarna bar jag upp henne som ett barn och ledde henne hem. När hon väl var vid sin bort kom hon på att hon tappat sin väska. Jag och pappa bestämde oss för att skjutsa runt henne och leta efter väskan och tillslut hittade vi den. Tanten blev så glad att hon sa "åh idag är en dag man ska köpa en trisslott". Hon kanske var 85 år eller något och vi släppte av henne vid porten... hon kramade om mig och tackade väldigt. Nu sitter jag här och ler. Det känns så bra att ha gjort något för någon annan. Ibland kan små saker förändra allt för någon annan. Så ett råd till er alla, ta er tid att hjälpa, det kan även hjälpa er! En liten sak för dig, kan vara en stor sak för någon annan!

Sitter och kollar på Felix, min katt om ni inte visste detta redan. Jätte fin katt, verkligen en såndär felixkatt, som på reklamen ni vet, den svartvita katten som äter felixmaten. Där av namnet, inte så påhittit kanske, men jag gillar det. Han sitter och sluker i sig tonfisken jag köpte till honom idag. Han tycker verkligen om tonfisk! Snart ska jag hoppa in i duschen och åka hem till Jimmy en sväng. Det ska bli trevligt, saknat honom faktiskt :)

Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0