Hejhopp!



Hej allesammans!

Sitter i skolan och har matte med Anna och Fredrik. Louise har försovit sig som ofta händer på måndagar. Men vem kan blänga henne? Efter helgens stordåd borde hon vara annat än konstig om hon inte försov sig.

Snart är det nationella igen. I Svenska B, vi ska ha ett tal och jag ska tala om flickorn som blir bortgifta. Hemsk faktiskt, riktigt hemskt! Det ska framföras imorgon så har en hel del plugg att stå i ikväll. Mamma får bli mitt offer, ska predika ömt om det lömska kring affärsuppgörelsena mellan två familjer, mellan två ungdomar. Det är riktigt sorgligt alltså. Det händer här och nu, medan jag skriver dessa meningar. Till och med ungdomar i sverige är utsatta. Ofta är det ungdomar med utlänsk bakgrund som det handlar om. De är inte lika lyckliga som oss att det är 6 veckor kvar till sommarlovet.

Men men, nu ska jag inte tråka ut er om detta. Så, vad har hänt i helgen? Jag har mest varit med viktor faktiskt. Fick se hur han hade det hemma, hänga med på ett kalas och träffa hans familj, vi har spelat golf och bara chillat. Underbart :)

Skönt att ha en lugn helg efter kretas bragder.



Saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0