Grottor-fotbollsmatch-utelåst





Hejsan alla vänner och ovänner :)! Statistiken går bra, den ökar dramatiskt! Haha! Roligt :) Men det kan knappast enbart vara mina vänner som läser nu :O För många som läser för det. Hade varit kul att veta vilka som läste och vad det valde att läsa om! Tihi;) Lite mystiskt sådär :D Nej, men vem som helst är fri till att läsa om mina tankar och äventyr!

Idag gick jag upp relativt tidigt! Åt frukost för en liten stund sen. Jadu, alla människor, gissa vad min favorit frukost är?

- ÄGG!

Japp, ägg, ägg, ägg, ägg. Helt sjukt. Brukar faktiskt göra äggröra på morgonen, men sallad till och ett glas vatten! Finns inget bättre! :) En bra start på dagen helt enkelt. Idag åt jag äggröra med avokado och tomat :) MUMS.

Snart när maten lagt sig lite i magen tänkte jag dra löpet runt kanalen innan skolan. Kommer inte hinna att träna efter skolan idag. Fullt upp, fixa håret och träffa viktor och plugga! Huuuja! Idag börjar jag ett, den du;)

Var med Louise och Viktor igår. Vi skulle åka upp till hunneberg och kolla på grottorna vid kyrkan... jag sprang in i grottan och hoppade på stenarna. Viktor ville inte följa med och stod och skulle ta kort. Men jag tyckte att han skulle komma in ändå och tillslut gav han sig och skulle komma in. Jag hoppa intill han och skulle pussa han och då tappar han mobilen i vattnet! :( Iphone+vatten=sönder. Inte kul! :( Så vi tänkte iaf rädda mobilen och åka raka vägen hem till Louise och torka den med hårfönen. Men så körde vi förbi edsborg och där var det ju faktiskt en fotbollsmatch mellan hammarby och fct... vi kände att vi var tvugna att kolla! Vi parkerade bilen vid jätten och gick ner. Fotbollsmatchen var jätte bra, fct fick ett bättre spel mot slutet. Dock var det ju i slutet så det blev 2-0 till hammarby. En bra match och en fuktskadad mobil. Haha, händelserik dag! Dessutom när jag och viktor blev avsläppta hemma hos mig så skulle jag låsa upp dörren... och hittade inte nycklarna. Då kom jag på att mina nycklar låg i Louise väska.

Och jag hade inga pengar på mobilen och Viktors mobil var ju trasig, så vi tänkte... varför inte? Vi går till athena och lånar deras telefon. Vi ringde Louise, men hon svarade inte. Vi ringde min mamma, hon var ute på promenad och skulle komma hem om 20 min. Så jag och Viktor tänkte att vi kunde hälsa på hans syster som bor mitt emot mig. När vi stod utanför deras dörr så kom vi på att klockan var halv elva och att de kanske sov. Vi vill ju inte väcka dom såklart :) så vi vandrade vidare till athena igen! Viktor köper en kebabrulle, mest för att vi skulle få sitta där. Killen som jobbar på athena kom fram och sade att min vän ringt tillbaka, så jag ringer upp igen. Och ett frågetecken till Louise svarar och nä rjga berättar vad som hänt säger hon "DU SKOJAR? JAG KOM JU PRECIS HIT?", men vi kom överrens om att ta nycklarna idag istället, då min mamma säkerligen snart var hemma :)

Jag och Viktor går till min trapp för att vänta på mamma, vi sitter där en stund och ingen kommer... vi sitter en liten stund till och ingen kommer... sen kommer viktor på att mamma kanske redan har kommit hem. Så jag öppnar dörren och självklart, det är upplåst!

;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0