Halden

Så, kanske borde berätta om hur det var i Norge i lördags. Natten till lördag var ivrig. Fulla och goa blev vi hämtade i stan av pappa som vägrade köra hem oss då vi sjöng och var galna i bilen, jag och Louise. Till slut vid tre tiden kom  vi hem då vi skulle laga mat. Hamnade i säng vid halv fyra. Ställde klockan på 5 då vi skulle vara i ordninggjorda och parkerad vid överby 07:00. Dock var vi inte direkt ordninggjorda. Jag steg upp halv sex och tvättade av sminket, packade och kokade kaffe. Drog upp Louise ur sängen vid sex med en kaffe kopp som väntade vid köksbordet :) sen åkte vi hem till Louise, då hon fick packa det vi skulle ha med oss. Med bilen full av kuddar och täcken slank jag och Louise ner i baksätet. Vi mötte upp några mustanger vid överby och där började karavanen. Vi tog de gamla vägarna upp mot Norge, stannade vid en bensinmack som var smockfull av mustanger. Efter att ha tankat gled alla in i karavanen och fortsatte upp mot målet. Folk stod och tog kort längs med vägarna vilket jag och Louise missade när vi snarkade under solglasögonen i baksätet. Pappa fick cabba ner då jag och Louise tydligen stank fylla.... hahahahaha! stackarn. Tur att det försvann efter ett tag x) När vi väl kom fram vid Haldens slott, var vi en av de första mustangerna som rullade in. Efter att de svenska mustangerna kommit, gled också de Norska in. Det var en mustangtävling, mellan svenska och norska mustanger. Allt ifrån mustanger från 60-talet till nya årsmodeller fanns där. Många var stylade ombyggda, men de älsta var häftigast, enligt mig. Dem var i toppenskick och motorerna på dem var inte att leka med :D BRUUUUUUUUUUUUUUM! lät det :D
 
Jag och Louise letade upp närmaste Café där vi satte oss med en kortlek ;D Så såg våran dag ut ungefär. Många fick pris för att de åkt vissa mil till detta ställe och andra fick priser för sin styling och motor. Så det var allt kul :)
Solen där var inte att leka med 26 grader och inga moln ... ja, jag hade linjer på kroppen efter klänningen. Inte kul... blir att sola bort dessa i solariumet.

Love / johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0